Nästa anhalt...

...Toronto & Niagara falls!
Jag bokade nyss biljetter åt mig och mina tyskor, och den 10 maj drar vi! Det är Ivanas födelsedag, och tyskar kan uppenbarligen inte fira födelsedagar riktigt ordentligt utan substanser, så därför åker vi till Kanada. Vi planerar att först vandra runt i Toronto under lördagen, stanna uppe hela natten, sova på bussen till Niagara falls på söndagen och sedan åka hem till Chitown söndag kväll. Gamla Alexandra hade blivit dönervös över att bara tänka på den idén, men Post7månaderiUSA-Alexandra är superpepp! 
En sak som jag blir lite orolig över dock är att åka hem till Sverige. Här är det ju full rulle hela tiden, och när jag kommer hem så kommer jag ju på en gång att bli arbetslös och studielös i en håla i skogen (typ). När jag har lite tråkigt en dag här så kan jag ju i princip bara gå några steg utanför dörren och hamna på coola ställen, men så funkar det ju inte hemma i lilla Fagersta. Aja, den dagen den sorgen.

Fastän jag har haft en sjukt jobbig vecka med barnen (yngsta är helt RABIAT, jag vet inte riktigt vad jag ska göra av ungen), min röst är försvunnen sedan tre dagar + möjligtvis lite privat knas, så är jag konstigt nog på bra humör. Våren (en regnig sådan) har kommit till Chicago, fåglarna kvittrar, resor är bokade, och det är bara 73 dagar kvar tills min fina familj kommer! Och DESSUTOM så lagade jag pyttipanna igår, så nu ska jag ner och äta världens godaste rester. <Svensk husmanskost3

EDIT: Glömde ju nästan det viktigaste av allt; VI HAR BILJETTER TILL LOLLAPALOOZA.
Jag var lite småledsen (läs mycket ledsen) över att missa alla svenska festivaler och framförallt kentfest, men sen så insåg jag att jag ska på en av USAs största festivaler och då kändes det okej igen. Jag fick kriga något så in i helvete för att få biljetterna, som såldes slut på en halvtimme, men det var det värt. Sommaren här kommer att bli grym.
I USA | |
#1 - - inga-lill johansson:

Jag har också tänkt på vilken skillnad det blir för dig att komma hem till lilla Fagersta från stora vida världen. Det blir nog bra efter en tid. Väldigt kul att höra att du trivs och kan hantera busiga barn. Va häftigt att du ska se Niagarafallen, måste vara otroligt mäktigt Ha så gott Kram från mormor

Upp