Behöver vår.

Efter en liten dal så tror jag att jag börjar klättra upp på ett berg. Jobbigt som sääätan är det, men det känns som att jag liksom ser ett ljus i tunneln. Med andra ord så tror jag att jag börjar må bättre.
Det är fortfarande superkallt utomhus, men jag hör rykten om att det ska bli varmare någon gång nästa vecka (hoppas, hoppas, hoppas). Jag misstänker att min stackars kropp börjar bli lite desperat efter vår, för det enda jag orkar lyssna på just nu är Håkan, och mina Håkanperioder infinner sig alltid på våren. Aldrig på vintern.

Just nu så har jag fullt upp med jobb, skola (läser fotohistoria, vilket faktiskt är askalas med cool lärare och bra personer i klassen) och planerande av kommande månader. Just nu så ser det ut som att jag antagligen tar mig en liten weekend-tur ensam till San Fransisco i Mars. OBS OBS OBS, "ensam", jag ska åka dit ensam. Det känns som att det är ett litet tecken på hur mycket jag faktiskt har växt på det här halvåret, att jag liksom inte bryr mig utan nästan tycker att det ska bli skönt att åka dit ensam. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att "Ja du Alexandra, om ett år så ska du både åka heeeelt själv till SF! Dessutom ska du köra högläsning på engelska inför en hel klass med amerikaner varje vecka, håhåjaja", ja då hade jag ju för fasen freakat ur totalt. 

Nu i februari månad så ska jag, Julia & Ivana förhoppningsvis ta bussen ner till Nashville över en helg. Det hoppas jag också händer, för jag behöver verkligen komma uuuuut ur det här huuuuset. För som jag sagt förut, även om jag verkligen diggar min hostfamily så är det ju otroligt påfrestande att bo på sin arbetsplats.

Annars, en liten lista över grejor som har hänt sedan senast (utan någon direkt ordning, ba deal with it amigos):

1. Tappade min telefon. Igen. Pallar inte riktigt mig själv, och skämdes otroligt mycket över att berätta för mina värdpäron att "aeee, jo ni, mobilen trillade liksom ur fickan. Igen." Men de var snälla och så fick jag Jays gamla Iphone istället, så jag klagar inte.

2. Har börjat träna igen, typ två gånger i veckan. *dutti*

3. Jag har börjat brodera. Först började jag sticka, och nu broderar jag istället. Lite tant men d e ok.
Så här ser mitt golv ut just nu (ni kan även observera en del tecken på att min Håkanperiod är i full snurr. No shame)
 
4. Har varit med om superbowl i USA. Fattade inte riktigt vad allt fuss was about men vi åt nachos på en bar i alla fall så det var väl okej.

5. Var downtown med die/der/das/vet ej tyskor. Vet inte ens när det här hände men här är en bild i alla fall. Lite smått awkward med Lovikavantar och ett fejkat leende (tittar ni noga på ögonen så ser ni att de säger "åh jävlar i helsefyr ta mig härifrån jag fryser ihjäl"). Hade även blivit sminkad på macy's, och tror att sminkösen såg det lilla emot djupt där inne i min själ för hon beslutade sig tydligen för att göra mina ögon jättesvarta.

6. En annan dag så åkte jag downtown igen med Julia & Shiran. Vi...
...Åt cupcakes. Cupcaken i bakgrunden är egentligen min, men Julias i förgrunden var mycket fräsigare.
...Såg en film om street photography för skolan. Det var coolt, blev inspirerad.
...Sen åkte jag och Julia till ett favoritcafé och drack kaffe/te och babblade i typ två-tre timmar. Mysipysi med en så himlans bra och fin tjej.

Nu ska jag försöka ta tag i mig själv och skriva en av två uppsatser jag måste skriva (HAHHAHA vem försöker jag lura, kommer ej hända förrän kvällen innan det ska lämnas in om jag känner min studiestil rätt *cool_rebell_94*) Avslutar med en fin bild på en kanin som El skapade med cheerios. Mycket konstnärlig unge. 
 
Adios kära ni.


I USA | |
Upp