Music City

I Fredags (vilket är en vecka sedan, hej jag är långsam när det gäller att blogga) så åkte jag, Hegge och Ivana till Nashville. Klockan 10.30 lämnade bussen Union Station, och framför oss hade vi en nio timmar lång bussresa.
Det bästa med att åka på natten är att det är så himla fint med allt ljus överallt. Chicago skyline är absolut på topp 10 det vackraste jag vet. Fick ingen bild på den, men här Chicago skyway-skylt i alla fall, lite coolt. 
'murica, 'murica, land of the free. McDonalds på en litten plätt mitt i Highwayen, självklart.
Jag lyckades faktiskt sova i princip hela bussresan, och vaknade tillslut upp i ett soligt Tennessee. Det var som att vakna till en helt annan värld, utan snö och med massa hästar och träd överallt. När vi kom fram till Nashville så droppade bussen av oss in the middle of nowhere, så vi fick använda Ivanas coola taxiapp så att någon kom och hämtade upp oss. Killen var snäll och körde oss till ett frukostställe utan att ta betalt. Där beställde vi väldigt sliskiga pannkakor (detta var början på en inte så bra matupplevelse i Nashville).
Efter frukosten så beställde vi taxi igen, och vi åkte hem till snubbarna som vi skulle couchsurfa hos. Det var min första couchsurfingupplevelse, och jag är helnöjd! Så himla bra killar med så himla bra hus, och det gör mig lite ledsen i själen att jag antagligen aldrig kommer att träffa dem igen.
Efter att ha bekantat oss lite med våra hosts så åkte vi taxi (usch, är glad över att Chicago har bra kollektivtrafik) in till downtown igen, och knallade runt lite. 
Batmanbyggnaden.
Jackorna slängdes snabbt av och det knäpptes febrilt med kameror.
Tog en turistig bild vid Nashvilles walk of fame (vilket är en minipark med schletna plattor med countryartisters namn på. och Kings of Leon).
Satte oss ner på en pub och beställde nachos (standard). Här är etapp nummer två i "inte så bra matupplevelse", då det var kött på nachosen, vilket vi aldrig upplevt i Chitown. Sedan när är det kött på nachos ens? Södern alltså. Vi behövde inte betala för nachosen i alla fall, även om det var vårt fel att vi inte läste menyn tillräckligt noga. Vi tackade och sen gick vi ut och tog lite mer turistiga bilder, typ med en liten gitarr.
Sen tittade vi i turistaffärer.Ville köpa denna till Linn.
Det var hästar ca överallt och en kände för att betala en halv förmögenhet för att åka lite häst och vagn runt kvarteret så kunde en göra det. Jag nöjde mig med att pussa lite på dem och känna hästlukt i näsan igen.
Vi gick ner till, öh, vattnet/floden/vattensamling och myste lite i solen. Här är en Ivana.
Vi spenderade resten av dagen med att knalla runt överallt, äta dålig mexikansk mat och bara chilla. De gjorde en rätt stor deal av det där med "Music City", men jag gillade det. Nashville får fem toasters, pluspoäng för att de levde upp till stereotypen med cowboyboots och hattar. Har aldrig sett så mycket folk med boots och hatt och tandpetare i munnen förut, inte ens på Westerntävlingarna mamma deltog i förut. 
På kvällen fick vi lite tråkigt, så vi bestämde vi oss för att åka "hem" och se om snubbarna gjorde någonting skoj. Vi tittade på en helskum film med två av dem, tills resten av dem kom hem från jobbet (+ två av deras kompisar). Det slutade med att vi stannade uppe ungefär hela natten och umgicks med dem, och sen däckade vi av på soffan (eller ah, jag gjorde). De var så himla snälla och la filtar och täcken över oss och fyllde vattenglas och shit, kände mig bortskämd. 
Jag tog inga bilder där hemma, men känner mig skyldig att länka deras band och göra lite reklam i alla fall. Superbra musik och helgoa grabbar, lyssna!
 
http://chalaxy.bandcamp.com/

På morgonen efter så gick bussen hem igen, och även om det kändes lite knasigt att sitta 18 (haha shit) timmar på en buss för en dag i Nashville så var det så jäkla värt det. Jättebra helg!
Nu ska jag ta en nap innan jag ska åka med Julia till gymmet. Kramis!






 
Allmänt babbel | |
#1 - - Linn:

Haha men ååååååh <3 ❤️❤️❤️❤️

Upp