MVH halvdöd

Jag avslutade nyss ett elva timmars arbetspass. Igår jobbade jag 24 timmar. Jag vet att det inte är okej, och att jag borde säga ifrån, men att säga "Nej" är inte riktigt min stil, så jag bara kör. Förhoppningsvis så får jag lite extra betalt eller några extra semesterdagar i sommar (det har jag önskat mig), och då är det ju nästan värt det. Men the lord should know that jag är slut som männska nu, och shit vad skönt det ska bli att chilla med John Blund nu.

Mina host parents har varit bortresta sedan i Onsdags, och ungarnas förra nanny var här och hjälpte mig. Så himla go tjej! Eftersom hon vet vad jag går igenom så försökte hon ge mig så mycket ledigt som möjligt och vi jobbade tillsammans en hel, och jag hade nog brutit ihop totalt utan henne (för att inte tala om att vi hade brutit mot Au Pair-reglerna ca hundratjugotvå gånger om jag hade jobbat ensam).
I lördags så gav hon mig helt ledigt, och då åkte jag och tyskarna downtown, och jag råkade köpa dyrt smink på Macy's (hej jag köper vanligtvis smink på typ hm), men tänkte att jag faktiskt var värd det. Sedan åt vi middag på Cheesecake factory, och efter det rullade vi hem.

Igår jobbade jag som sagt verkligen en heldag med ungarna. Vi tittade på lite film (The Croods, den var söt. Började nästan gråta pga far-dotter-relationsgrejerna i filmen och saknar min pappa för mycket för att kunna ta det med ro) och sen åkte vi och badade på YMCA. Och så gjorde vi trolldeg och pizza, så då blev jag poppis babysitter.
Idag jobbade jag med dem igen. Vi tittade på ännu en film (Monsters University <3<3<3). När filmen var slut så började E liksom spritta i hela kroppen (samt hoppa på sina bröder) och jag anade kaos i horisonten, så jag beslöt mig för att ta dem till YMCA igen. När vi var där så sa jag åt dem att springa några varv runt löpbanan och sen var de trötta och lätta att handskas med.

Nu är jag som sagt i princip halvdöd, så jag ska försöka sova. Imorgon behöver jag bara jobba en liten stund medan min hostmom är på Yoga, sen ger hon mig ledigt, tack alla gudar som hör mig. 
Här kommer lite bilder på mitt rum, så som det ser ut just nu. Har även fått en jättesöt matta att ha här inne, men den orkade jag inte ta kort på.

Min säng. Har äntligen fått persienner, hurra!
 En av mina två garderober. Har köpt för mycket skor, vet ej hur jag ska få med allt hem.
 Byråååå och har fått upp en spegel där också.
 Mitt skrivbord och min hylla och min andra garderob. Och min fna almanacka. Och heatern, aka min bästa vän eftersom jag har en hostdad som skruvar ner temperaturen här inte så att det blir typ antarktis.


Nu ska jag sova! Kramis amigos!
I USA | |
#1 - - Inga-Lill:

Hej! Tänk vilken supermamma du kommer att bli efter dina erfarenheter av tre st buskillar. Va fint det ser ut i rummet soligt och ser ut som sommar, och dina påslakan vill jag ha supersnygga :D Hade du trott att du skulle fixa att va ensam med killarna om du fått veta det första veckan du kom dit?? Som vanligt är det så kul att läsa, sov gott Kramar <3 <3

Svar: Hahaha vet inte om jag kommer bli någon supermamma, tror att jag kommer att hålla mig till katter efter det här. Och jaaa jag älskar mitt rum! Rätt stor skillnad från mitt rum heller. Och det är faktiskt ett överkast, men har jättefina påslakan från ikea under också :D kramis<3
Alexandra

Upp