Rekord

Hundratrettiotvå poäng till mig, för jag tror att jag har slagit rekord i att inte bry mig om min blogg! Men eftersom min mor har tjatat och det ändå är en regnig dag här i Chicago, så kan jag väl ta mig tid.
Mycket har hänt sedan senast. Tiden bara flyger iväg, och jag är fullt upptagen med att njuta av mina sista månader i världens bästa stad. Jag känner verkligen hur jag blir mer och mer kär i den här staden för varje dag som går, och att jag snart åker hem gör så himla ont. Jag funderar nästan på att hitta en amerikan, gifta mig och skaffa green card så att jag kan stanna för evigt. Okej, där var jag kanske inte helt seriös (bara lite), men tanken på att jag snart inte kommer att kunna kalla Chicago för "hemma" skrämmer mig så sjukt mycket, och gråten sitter liksom någonstans i halsen hela tiden. 
Idag ska jag skypea med en potentiell ny Au Pair, alltså tjejen som kanske ska ta över mitt rum, mina ungar, min familj och hela mitt amerikanska liv. Det känns bara sjukt och så otroligt obekvämt. 
Aja, nog med ledsamt babbel. Kör på list-stilen och bara räknar upp lite grejer jag har varit med om sedan senaste blogginlägget, ok. 
 
1. Eftersom det blev sommar så har jag hängt sjukt mycket på stranden. Det är verkligen drömmen att bo såhär nära världens finaste plats. Spelar ingen roll om jag är där nere för playdates med Julia och hennes fyraåring, eller om det bara är jag och min bok, stranden är alltid the place to go. 

2. Jag har varit i Toronto. Toronto var galet, och jag tänker inte gå in på mycket detaljer - men shit och fy helvete vad kul jag hade. Vi blev upphämtade av taxin tidigt som fan Lördag morgon, missade nästan flyget, och sen landade vi i Toronto klockan 10 på morgonen. Väl där så checkade vi in på hostelet, och sen vandrade vi runt en del. Senare, men inte allt för sent, så utnyttjade vi det faktum att det är 19-årsgräns i Canada, so go figure. Vi träffade några irländare, satt på en brandbil, åt yoghurt och dansade på collegeklubbar. Klockan 9 morgonen därpå så satte vi oss på en buss som tog oss till Buffalo, New York och Niagra falls! Så sjukt vackert och så sjukt blött. 
Riktigt jäkla sliten och avskyr min lugg för frisören gjorde någonting knasigt med den. Men gla' i alla fall.
<Hegge3
Så fiiiint
 ♥♥♥♥
Lieblings

När vi var klara med Niagra falls tog vi bussen in till buffalo och flygplatsen igen. Där visade det sig att flyghelvetet var inställt, så vi fick spendera natten på en svinkall flygplats och ta ett flyg hem sex på morgonen därpå. Sen kom jag hem efter en lång och dyr taxitur i rush hour och hittar El i soffan, och så är han sjuk. Sen jobbade jag 11 timmar och sen somnade jag ungefär innan mitt huvud landade på kudden ungefär. 

3. Jag gick på min sista History of Photography-lektion någonsin. Hade redovisning, final exams och grejer. Var lite ledsen för att jag tänkte att shit vad jag kommer att sakna några av våra klassisar, men samtidigt var jag superglad för att jag aldrig mer behöver träffa Professor Förvirrad. Och det där med att sakna klassisar löste sig ändå, men det är en annan historia. Nu har jag i alla fall alla mina credits, woho!

4. Jag har varit i Michigan med min hostmom, El och min hostmoms morbror. Asmysigt var det, och det kändes nästan som att vara ledig när jag bara hade hand om en unge. Fast sen när jag kom hem så var jag i lite halvt desperat behov av att umgås med mina jämnåriga vänner. Helt sjukt hur beroende en blir av sina amigos. 

5. Jag har blivit blondin. Det trodde ni inte minsann! Så nu ser jag riktigt jäkla svensk ut, och jag älskar det. Bilder ska jag försöka ta en annan dag. Just nu är jag inte fräsch. 

7. Fellsan och Linnis har bokat biljetter hit, så det kommer i Juli. Är så sjukt pepp att jag knappt fattar att det är möjligt. Satan och hans mormor vad kul vi ska ha, med Håkankalas på stranden, froyo i mängder och prata om vad som helst på svenska in public för att ingen kommer att förstå i alla fall. 

8. Har spenderat en hel del tid med min österrikiska Sarah och hennes amerikanska kompis Jane. Så himla goa tjejer båda två! Och vet ni vad det bästa är? I JULI ÅKER JAG OCH SARAH TILL ORLANDO OCH GÅR PÅ UNIVERSAL STUDIOS OCH HARRY POTTERVÄRLDEN. OMGOMGOMG så sjukt och det ska bli så hiiiimla bra. Fattar det knappt än. Så nu måste vi bara köpa dyra biljetter och så, men det är lurre.

9. Var på the Field museum med Hegge och tittade på dinosaurier. Var superexcited av obvious anledningar (hallå, dinosaurier???!!). Perfekt sätt att spendera sin offtid på.

10. Såg The Fault in our stars i lördags. Grät när jag läste boken, grät ännu mer när jag såg filmen. Så sjukt perfekt film, så sjukt perfekta skådisar. De var underbara som Hazel & Gus, och jag vill bara se filmjäveln igen, igen, igen. Försökte att gråta tyst, men försökte så mycket att jag tillslut inte fick någon luft så då började jag gråta jättehögt. Lite pinsamt men roligt ändå. Jag och Ivana köpte glass som vi åt inne i biosalongen också, eftersom vi visste att vi skulle behöva det. Problemet var dock att vi inte hade några skedar, så vi väntade tills glassen smälte och så drack vi den med sugrör. #fresh #sohealthy #beach2014 

11. Efter filmen tog vi tåget hem, mötte upp Julia och gick hem till våran klassis som hade lite kalas. Det var meningen att vi skulle ha en brasa på stranden, men sen började det regna så det gick ju inte jättebra. Men vi hängde med en himla massa bra människor i alla fall. Diskuterade politik, språk och musik och hade det bara så sjukt bra, och känner att typ såhär skulle jag vilja spendera varje resterande helg i USA.
 
Det gör mig verkligen så ledsen att vi skaffar oss massa bra vänner nu, när vi inte har lång tid kvar. Aja, sommaren kommer att bli så sjukt himla asbra i alla fall, jag bara känner det på mig. Så jag ska spendera den här sommaren med att bara njuta av att livet faktiskt är riktigt jävla bra, ta hand om mig själv, umgås med världens bästa kompisar, äta massa god mat och inte bry mig om att jag kanske går upp något kilo, inte bry mig om vad andra tycker och bara vara mig själv, försök att inte bli heartbroken och bara vara lycklig. Jag tror att det kommer att bli bra.

PS. Någonting som är ännu bättre är ju att världens bästa familj kommer hit om inte ens en vecka. Det känns så overkligt att det äntligen är dags, jag har liksom inte riktigt insett det. Därför tänker jag inte skriva så mycket om det just nu, just eftersom det verkligen inte känns som att det faktiskt är verklighet. Min älskade, fina familj. ♥ 
 
I USA | |
#1 - - Anonym:

<3 <3 <3 <3 <3 <3

#2 - - Anonym:

Från mamsen :-) glömde ju skriva vem hjärtarna var ifrån ;-)

Upp