San Francisco

Jag tänker börja det här blogginlägget med att säga HELVETE vad jag är avis på alla som får bo i San Francisco.
Så otroligt vacker stad, jag känner nästan att jag blev lite förälskad.
Anyway, i torsdags så tog jag lite semester (min första semester på 7 månader!) och åkte till San Francisco. På flygplatsen hämtade min hostdads systers man upp mig, och vi åkte hem till dem i Palo Alto. Så jäkla fina människor! Jag är så lyckligt lottad att jag hittade en så fin värdfamilj som har så fina släktingar som tar hand om mig när jag är långt borta från tryggheten där hemma.
På fredagen så hängde jag med min hostdads syster i Palo Alto fram tills vi hämtade upp deras son från skolan. Då åkte vi till ett litet minizoo, och sen till Stanford. Där knallade vi runt i en stor park och jag bara njöt av att bara kunna ha ett lager kläder på mig och inte frysa.
 
På lördagen så åkte vi in till San Francisco tidigt på morgonen för att gå på ett vetenskapsmuseum, och efter det så gick jag och HD's syster till Pier 39 (där jag såg både de berömda sjölejonen, en tant som bjöd på show, turistfällor, en spegellabyrint och Alcatraz långt där ute i fjärran). På kvällen mötte jag upp Sophie som bor i San Francisco, och sen mötte vi upp ett helt gäng med svenska Au Pairer på Cheesecake factory. Vi fick vänta i ca trettioelva år på ett bord, vilket resulterade i att jag inte hann äta middag innan jag var tvungen att ta tåget hem till Palo Alto. Men det gjorde ingenting, för det var bara så jädra skönt att få sitta ner (i supersköna soffor på Macy's) och prata svenska ett tag. Jag älskar mina tyskor, men ibland så är det bara så skönt att få prata med svenskar, för de förstår på ett helt annat vis. 

På söndagen åkte jag in tidigt till San Francisco igen för att träffa Sophie igen (himla härlig person! 10/10 brödrostar). Vi åkte till Haight/Ashbury distriktet, som är typ hippieneighborhoodet. Det kändes lite som att jag hade hittat mitt drömområde, med regnbågsfärger, såpbubblor och vintage överallt. Dessvärre hann jag inte titta runt så mycket, men jag vet ju var jag kommer att spendera 90 % av min tid nästa gång jag åker till SF. 
Vi åt frukost, och sen mötte vi upp en annan Au Pair, Madde, och vi åkte till Golden Gate bron. Så grymt att se den på riktigt, och dessutom att få knalla runt på den! Så nu när jag ser den bron i filmer så kan jag känna mig fett cool och säga att "EY, jag har gått på den där!". Efter det så åkte vi och mötte upp ännu en svensk, köpte picknick, och satte oss i Golden Gate park och hade picknick. Myspys.
Efter det så var det i princip dags att ta mig hemåt, och måndag morgon åkte jag hem till Chitown och kylan igen. 

Sjölejon på hög
Alcatraz!!
Haight/Ashbury. Dog så jävla mycket på husen i SF, verkligen drömhus. Färgglada och viktorianska och alldeles, alldeles... alldeles underbara.
Well, hippe district.
 :')
En jag och en rätt så känd bro. Tänkte på Jungel-George typ hela tiden när jag såg den.
Promenix på brois. 
San Francisco Skyline. Inte lika vacker som Chicagos, men fin ändå. Ahhhh jag vill tillbaka, gråter lite i smyg.

Godnattis alla amigos där hemma i Sverigelandet, jag saknar er!


I USA | |
Upp