St. Patricks Day Parade

Well hello there, lads.
På måndag är det St. Patricks day, och det firades idag med parad och grejer i Chicago. St. Patricks day är en irländsk grej, men Amerikaner tycker ju om att fira allt som går att fira så det firas rätt vilt här också. Eftersom St Patty-dayfirandet i Chicago är det största i USA så valde de att fira det helgen innan istället för på måndag, för att annars så stör det stackarna som jobbar i Downtown. 
Jag och mina vänner åkte ner i morse för att se spektaklet. Jag är sjuk som ett as, så jag åkte hem tidigt (och jag planerar att sova och glo på Downton Abbey resten av dagen, och jag är helt ok med det). Lite bilder hann jag få till i alla fall, so here we go.

En himla massa folk väntar på att Chicago river ska bli grön (allt var grönt idag, allt.)
Säckpipor var det överallt också. Jag är helt fascinerad över hur mycket människor det är som vet hur man spelar säckpipa i den här staden, och det fick mig att börja fundera. Varför börjar man spela säckpipa istället för typ blockflöjt eller gitarr? Var köper man en säckpipa? Är det tillåtet att öva på att spela säckpipa om man bor i en lägenhet? Var hittar man en säckpipelärare? Frågorna är många.
...Och här blev floden grön. Rätt så coolt.
Finstaden.
 Sjuk som fan med glittriga plastfyrklöver i håret, men vad ska man göra.
 Sen var det parad. Massa flaggor och kiltar. Mer säckpipor. Irländska varghundar som de hade målat gröna. 
 ...Och typ 10321321 miljoner olika klubbar för irländsk dans???? Ok Amerika.


Aja, nu ska den här mänskan glo på tvserier och sova bort resten av dagen. Imorgon jobbar jag igen *so excited, much love job, wow* (nej)

Godnatt amigos 
I USA | |
Upp