Update.

Som bekant så är jag ju urusel på att uppdatera blogga, men nu har jag slagit ett nytt rekord, tror jag minsann. För att släta över denna pinsamhet så kommer här ett extra smaskigt, humongous, inlägg bestående mestadels av bilder (för vem orkar läsa text covering ca en månad anyway?). Innan jag börjar så tänkte jag uppdatera er lite om mitt liv, lite snabbt sådär. 
JAG MÅR SÅ SJUKT BRA. Jag vet inte vad som hände med mig. Från att vara nere på botten, gråta i fosterställning varje dag och bara vilja hem, så älskar jag nu livet och bara skuttar runt med en konstant glädje i hela kroppen. Igår morse vaknade jag klockan fem på morgonen och bara log, och sen kunde jag inte somna om för att jag var så glad?? Kanske är det för att solen skiner och det verkligen känns som att sommaren snart är här. För att det är blommor överallt, jag har underbara kompisar både här och i Sverige, för att snapchat är bästa appen någonsin (alexandratholm @snapchat, just sayin' ;)))) eller kanske för att jag snart har klarat av alla mina college credits (finals imorgon!!). Egentligen spelar det väl inte roll varför jag är glad, utan bara att jag är glad. Så jävla glad. Anyhooow, here we go.

1. MONTANA + YELLOWSTONE NATIONAL PARK.
Över spring break så åkte jag och världens finaste hostfamily på lite äventyr. Yellowstone kändes som hemma - Älgar och granar överallt. I Montana åkte vi skidor på typ USAs största skidanläggning, Big Sky. Så sjukt jäkla kul. Badade även i en flod där kokande vatten och isvatten möttes, så att det blev som en jacuzzi. Var tvungen att  springa i baddräkt typ 10 minuter för att komma dit, och schasa bort bison som stod på vägen (senare läste vi att en man hade gjort precis samma sak. Han blev stångad till döds). Nu till bilderna:
 Så sjukt vackert. Helt magiskt.
 Butts.
 
Örnis.
Här hade det brunnit till. 
En get. Eller får. Kommer ej ihåg. Horn har den i alla fall.
De hade inte så stora horn än. Lite mesig nästan, men bra modell och Tyra hade varit stolt. Work that body, elk. 
Bison. Överallt. I slutändan så var ungarna helt "Oh stupid Bison, I don't care anymore, I'm so freaking tired of bison!!!" Sen försökte de kasta bisonbajs på varandra, snusk.
View från våran lägenhet som vi hyrde när vi åkte skidor. Kände mig som ett rikemansbarn pga lyx.
En kväll var månen jävligt stor. Samma kväll puttade mellersta ungen ned sin storebror för en jättebrant isbacke, och han gled ned aslångt i bara pyamasen. Sedan var han tvungen att klättra upp, skrikandes. Borde ej skratta men det var faktiskt rätt kul. /Greataupair
Yellowstone igen. Vi tittade på hotsprings, gejsrar och grejer. Lyssnade på mycket äckliga historer om folk som har trillat ned i hotsprings och smält bort. Nice.
Trillar man ned här så dör man. Men fint var det. Det var så blått för att det är för varmt i vattnet så att inga bakterier kan leva där. *the more you know*
Här var det väldigt mycket vattenånga. Såg inte ett jota och var väl bara tur att jag inte trillade ner. Ruttna ägg/sulfur luktade det som också. Tänkte på demoner.
Har egentligen ungefär en miljon bilder från yellowstone, men det här får duga just nu. Otroligt bra tio dagar i alla fall!

2. DOWNTOWN CHICAGO MED HEGGE.
Helgen efter Spring break så åkte jag och Hegge downtown för att knalla runt lite. Knalla runt "lite" blev knalla runt "mycket", och mina fötter ville dö litegranna. Det var himla trevligt i alla fall, älskar den här tjejen.
Chillade med Linkan.
 Vi gick runt och letade jättelänge efter de här statyerna. Det är typ 106 huvudlösa statyer importerade från Polen. Förstår inte riktigt varför någon skulle vilja gå igenom så mycket trubbel för att transportera alla dessa över hela atlanten, men ok. Whatever floats their boat liksom. Mitt i alltihopa kom ett gäng segways också. Kände att jag var tvungen att dokumentera detta pga det var som ett mardrömslandskap: En skog av 106 huvudlösa män och SEGWAYS rullande omrking all over the place. 
Tittut från skrevet.
På söndagen efter detta så hängde jag med Ivana och senare Julia. Jag köpte kalasklänning inför Toronto + en iPhone. Money $pender ca$h bitch baby. Sen mötte jag upp Hegge igen och vi åkte och såg skräckfilm på bio.


3. KALASHELG.
Den här helgen var också riktigt bra. På fredagen så såg jag och Hegge Divergent på bio. Jag läser böckerna just nu, så var helt überpepp. Dessutom så utspelar sig ju böckerna/filmen i Chicago, så det gör ju det hela ännu bättre. På lördagen träffade jag och Hegge en cool snubbe från våran klass för en liten study date i Evanston. Sedan jobbade jag några timmar, och klockan 12 på natten så åkte vi och kalasade lite med Amerikaner pga att the classmate hade bjudit in oss. Jag gosade med hundar och hade intressanta politikdiskussioner med en kille från Irak. Vi kom knallade hem klockan sex morgonen där på, sov fyra timmar, och sedan gick vi ut och åt frukost. Efter några timmars uppfräschande (och sims-spelande för Hegge) så åkte vi till chinatown och åt mer mat. Dog matdöden. Sen åkte vi och knallade runt ännu mer, för det är väl lite våran grej. Att knalla runt. Hittade bland annat den här fågeln. Så jävla brutal. Hur liten som helst hoppade den runt och jag ba "men guuu så söt", och sen ser jag att den har en fjäril i käften?? Inte nog med att den har en fjäril i käften, den bankar även den stackars schmetterlingens huvud i marken och den fladdrade för sitt stackars liv. 
Och jag kravlade på mage i smutsen för att ta kort på det. Vet ej om jag eller fågeln är hemskast.

4. IGÅR
Igår så var jag fortfarande på hur bra humör som helst. Jag hade class på morgonen, och det var sista genomgången. Imorgon har vi finals (hehe borde plugga), och sen åkte jag hem till Hegge och åt körsbär och hängde på hennes trapp. Tog även lite kort på Huck, som är den drygaste katten jag någonsin har träffat.
Tog även massa självporträtt ala' Vivian Maier för mitt slutprojekt i skolan. Här är två. Så då blir väl mor min glad å because pictures of me.


That's it. Nu ska jag göra mig iordning lite, och sen ska jag brumma iväg och klippa mitt hår för första gången på åtta månader, pirrigt. Sedan ska jag väl försöka ta tag i mitt liv lite och studera lite fotohistoria, fy satan.
Avslutar med dagens favoritlåt, kramisar finisar.
 



Translation: Hahah just kidding. Google translate the shit out of this thing if you're interested, amigos. But the sum of all the cardamom: I'm happy.
I USA | |
#1 - - inga-Lill:

Vad det känns skönt att läsa att du mår så bra och att livet leker

Upp